""

Finom ételek, történelmi látványosságok, pezsgő élet, homokos tengerpart várja a turistákat Olaszország harmadik legnagyobb városában.

„Nápolyt látni és meghalni” – ezt írta J. W. Goethe az Utazás Itáliában című művében, ám nekünk nem kell ennyire drasztikusnak lennünk, ha az olasz nyaralás úti céljának Nápolyt jelöljük ki, de abban igaza volt az írónak, hogy hiba lenne, ha életünk során egyszer sem utaznánk el Olaszország egyik legszebb városába.

Ha a szabadidőnkből csak néhány napos városlátogatás valósítható meg, akkor Nápoly remek választás, hiszen a finom ételek, pezsgő élet mellett, rengeteg múzeumot és történelmi látnivalót nézhetünk meg.

Nápoly, a színes olasz város

Az olasz város, amit gyalog vagy tömegközlekedéssel járhatunk be, a Nápoly-öböl északi partján, a Campaniai-síkság szélén, a Vezúv lábánál fekszik. A pihenőket két homokos tengerpart várja, valamint egy hosszabb úttal átlátogathatunk Sorrento, Amalfi, Nisida, Capri, Ischia, Procida területére.

Nápoly tengerpartján olyan településeket nézhetünk meg, amelyek több évszázados múlttal, kastélyokkal, villákkal, modern nyaralókkal büszkélkedhetnek. Ha megéhezünk, akkor a part mentén számtalan étterem közül választhatunk.

Az olasz város több történelmi nevezetességgel büszkélkedhet. Ezek közül a Castel dell’Ovo, a Castel Nuovo, a Castel San Elmo erőd, a Dóm, a Galleria Umberto, Santa Chiara, Pompeii, Herculaneum és a Vezúv kihagyhatatlan látványosság.

Múzeumlátogatás szempontjából a Régészeti Múzeum, a Museo Principe Diego Aragona Pignatelli Cortes rendelkezik a legérdekesebb kiállítással. Családi nyaralás esetén a gyerekek tetszését a Citta della Scienza nyerheti el, mert itt interaktív kiállítás keretén belül ismerkedhetünk meg a tudományos felfedezésekkel.

Nápolyban a világ legrégibb akváriuma, a Stazione Zoologica Anton Dohm is megtekinthető. A modern művészet kedvelőit pedig a Museo M.A.D.R.E. épülete várja. Ha a városlátogatás során elfáradtunk, akkor Nápoly legnagyobb közparkja, a Villa Communale remek hely a pihenésre.

Kérdése van? Felhívjuk és segítünk!