""

Törökország, ahol kelet és nyugat találkozik

Rengeteg szépséget tartogat Törökország, ahol jól megfér egymás mellett a múlt és a modern világ.

Napjaink népszerű úti célja Törökország, ami nem véletlen, hiszen ebben az országban akkor sem csalódunk, ha aktív, vagy passzív pihenésre vágyunk, esetleg a nyugat modernitását keressük, vagy a kelet szépségeit fedeznénk fel.

Törökország kultúrája színes és sokrétű, ami annak köszönhető, hogy a történelemben keveredett egymással az oszmán múlt az iszlám hagyományokkal. Ehhez adódtak hozzá a XX. századi atatürki reformok, amelyeknek következményeként az ország részben követni kezdte a nyugat politikáját, művészetét.

Fekete-tengerÉgei-tenger és a Földközi-tenger ölelésében található Törökországot nem lehet egyetlen nyaralás alkalmával felfedezni, mert olyan sok látványosság vár ránk, hogy azok mindegyikét talán évekig tartana felfedezni.

Ha Törökország keleti tájaira indulunk, akkor a Taurus hegység képében olyan meseszép világ tárul fel a szemeink előtt, mint a hófödte hegycsúcsok, kietlen, végeláthatatlan hegyormok, buja, zöld erdők, káprázatos tengerpart.

Törökországban a görög, római kultúra emlékei is felfedezhetők, ahogy a bibliai világ, és a magyar történelem is tetten érhető, emiatt nem meglepő, hogy sok magyar turista szeret ellátogatni az országba, melynek népe úgy gondolja, hogy a történelemben ők vendégeskedtek nálunk.

A tengerpartok mellett számos gyönyörű helyszínt találhatunk Törökországban

Az országgal kapcsolatban két hivatalos vallási ünnepet kell megjegyeznünk. Az egyik a Ramadán végét jelentő Seker Bayramit, a másik a Kurban Bayramit. A törökök leghíresebb rendezvényei közé tartózik a január közepére eső Selcukban teveverseny, a júliusban esedékes Nemzetközi Isztambuli Művészeti Fesztivál, a bursai Folklór és Zenei Fesztivál, valamint a szeptemberi Görögdinnye Fesztivál, amit Diyarbakirban rendeznek meg.

Az egyik legnépszerűbb úti cél Isztambul, ahol megtekinthető az a Topkapi palota, amelynek neve ismerősen csenghet a Szulejmán nézőinek, hiszen a XV. és a XIX. század között itt éltek a szultánok. A gyönyörű palota területén megnézhetjük a háremet, a birodalmi kincstárat, a fegyvertárat, konyhát, és a szebbnél szebb udvarokat, valamint a gyönyörködhetünk a kilátásban.

Az 548-ban épült Hagia Sophia is Isztambulban található. A székesegyház egy része elpusztult, de még így is bőven van mit megnézni benne. Ha már Isztambulban járunk, akkor a Kék Mecsetet sem szabad kihagyni, hiszen fontos szerepet tölt be a török kultúrában.

Isztambul az aktív turistáknak kedvez, ám a legtöbb nyaraló Alanyaba utazik. Kevesen tudják, hogy a népszerű üdülőhely híres kalózerőd volt a római korban. A város alsó részéből egy út vezet végig az öböl körül, amin keresztül megnézhetjük a Vörös Tornyot, a város kikötőjét. Ha itt járunk, akkor a régi szeldzsuk erődöt is tekintsük meg, mert onnan mesés látvány nyílik a Taurus hegységre! Amennyiben éttermet keresünk, akkor érdemes az óváros szűk utcái felé vennünk az irányt, mert ott rengeteg étterem, bár, kávézó és szórakozóhely közül válogathatunk.

Az Anatóliai félsziget déli részén, a Földközi-tenger partján terül el a legnépszerűbb nyaralóközpont, BelekSide, vagy  Antalya, ahol a rengeteg történelmi látványosság mellett, szórakozásra és sportolásra is van lehetőség.

Belek még nem olyan népszerű, hiszen néhány éve fedezték fel a turisták, akiket elsősorban a több kilométernyi, homokos, makulátlan partszakasz vonz. Ilyen helyen, ahol luxusszállodák sokasága várja a nyaralókat, garantáltan kipihenhetjük az egész éves fáradalmainkat. Ha szeretünk golfozni, akkor a híres golfpályát is kipróbálhatjuk!

Taurus hegység lábánál terül el Kemer, az egykori halászfalu, amely nagyon gyors ütemben fejlődik. A városban rengeteg étterem, üzlet, hangulatos jachtkikötő szórakoztatja a turistákat. Ha úszni akarunk Kemerben, akkor számítsunk arra, hogy a víz gyorsan mélyül, a part pedig kavicsos.

A halászfaluk közé tartózik Side is, ahova azért szeretnek járni a turisták, mert a tengerpart hosszú és homokos, a víz pedig sekély, ezért gyorsan felmelegszik. Amennyiben szórakozni szeretnénk, akkor Side régi városrészét kell felkeresnünk, mert ott számos szórakozóhely közül választhatunk. Amennyiben vonzódunk az ókori kultúrához, akkor szintén Side a mi helyünk, mert bővelkedik az ókori emlékekben.

A Török-tengerpart egyik gyöngyszeme Kusadasi  és Marmaris, mely azoknak ideális úticél, akik eltávolodnának a világ zajától.

Dalaman Törökország teljesen más, sokkal csendesebb oldalát mutatja meg a turistáknak, akik hajlamosak figyelmen kívül hagyni ezt a csodás tájat, mert a repülőtértől tovább utaznak egy népszerűbb üdülőhelyre.

Amellett, hogy Törökországba utazzunk, még számtalan érvet, várost, látványosságot fel lehet sorolni, úgyhogy indulás előtt mindenképpen jó ötlet, ha a fürdőruha mellett, egy sportcipőt is elcsomagolunk!

Kérdése van? Felhívjuk és segítünk!